BT alanında daha çevik yapılar kurmak mümkün mü? İşte bu yazımızda BT yönetiminde çevikliği sağlamanıza yardımcı olacak 8 ipucunu sizler için derledik…
1. Bir sonraki adım için hazırlıklı olun
Dijitalden aldığınız siparişlerinizin aniden kat kat arttığını düşünün. Böyle bir duruma hazırlıklı mısınız? Ayrıca müşterilerinizin kullanacağı yeni dijital araçlarla ilgili gerekli altyapı entegrasyonunu sağlayabilecek misiniz? Her zaman inovasyona açık olan bu alanda her türlü dijital kanal üzerinden nasıl iş yapacağınızı belirlemelisiniz.
2. Dengeleri sağlayın
İşlerine çeviklik katmak isteyen şirketlerdeki bazı bölümler, BT departmanlarını aradan çıkararak kendi ihtiyaçlarını karşılayacak dijital servis ya da ürünleri kullanmaya başlayabilir. Bu durumda “Gölge BT departmanları” ortaya çıkar. Her şirketin BT politikaları ve kuralları olmalıdır. Bu kurallar kontrolü sağlarken, farklı departmanlara sizin kontrolünüzde verilecek imtiyazlar sayesinde yeni ve kaliteli projeleri hayata geçirme şansınız doğabilir ve çevikliği sağlayabilmek için biraz esneklik şarttır.
3. Değişen iş dinamiklerine karşı otomasyonu devreye alın
İş süreçlerini akıllı otomasyona devretmek, sonuçların kalitesini arttırır, organizasyonu daha çevik hale getirir ve değişen iş dinamiklerine uyum sağlamayı hızlandırır. Teknolojileri kullanarak verileri insan müdahalesi olmadan işlemenin yollarını arayın.
4. Doğru bir MSP seçin, merkezi bir model planlayın
İş ölçeğiniz büyüdükçe ve ekipler kalabalıklaştıkça operasyonel karmaşıklık da artar. İş süreçlerinde yaşanan gecikmeleri azaltmak için tüm altyapınızın tek bir yerden yönetilebilmesi için bir MSP (Yönetilen Hizmet Sağlayıcı) ile anlaşın. Bu sayede operasyonel işler yerine katma değerli işler için zaman ayırın.
5. Altyapınızı düzenleyin
Kullandığınız teknolojik ürün ve servislerin kullanımını ve erişimini kolay hale getirmeniz, çalışanların müşteri ihtiyaçlarına sorunsuz ve hızlı bir şekilde yanıt vermesini sağlayacaktır. Daha profesyonel ve stabil bir altyapı için konunun uzmanı iş ortaklarınızdan danışmanlık alın.
6. Self-servis işleyebilen yapılar kurun
Self servis teknolojiler, işlemleri daha kolay ve hızlı hale getirmek amacıyla birçok yüz yüze etkileşim gerekliliğini ortadan kaldırır. Büyük ekipler ve bütçeler gerektiren hantal çözümler yerine tasarladığınız tüm çözümlerin merkezine çevik yaklaşımı koyun.
7. Veri yığınları arasında boğulmayın
Çevikliği engelleyen veri yığınlarını birleştirerek ekibinizin rapor ve analiz çalışmalarını basitleştirin ve müşterilere daha hızlı içgörüler sunmalarını sağlayın.
8. BT önceliklerini netleştirin
Bilişim Teknolojilerinin önceliklerinin herkes için net olmasını sağlamak, iş hedeflerini gerçekleştirmede çevikliğe ulaşmak için son derece önemlidir.
Çevik dönüşüm için işe koyulmadan önce varmak istediğiniz noktaları doğru bir şekilde tanımlayın ki sonrasında bu hedeflere nasıl varacağınızı bulmanız kolay olsun.
BT alanında ihtiyacınız olan inovatif uygulamaları siz de #Mayasoft’a danışın. Sizin için en ideal ve ihtiyacınız olan çözümlere birlikte karar verelim.